Wednesday 9 May 2012

Larian 40 Taman #16: Perdana Park, Kota Kinabalu

Buat pertama kalinya, Larian 40 Taman telah merentasi Laut Cina Selatan untuk sampai ke Kota Kinabalu, Sabah! Dan pada 5 Mei yang lepas, larian ke-16 telah diadakan di Perdana Park Tanjung Aru, Kota Kinabalu.


Perdana Park terletak di Tanjung Aru dan berhampiran dengan Terminal 2, Lapangan Terbang Kota Kinabalu. Ianya telah dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri pada bulan Januari 2011. Sememangnya taman yang merangkumi kawasan seluas 18 ekar ini banyak keistimewaannya termasuk air suling percuma untuk pengunjung yang dahaga, taman permainan kanak-kanak, beberapa buah restoran, tandas awam dan trek joging yang berkualiti tinggi.




Di waktu malam pula, taman ini menjadi tumpuan ramai dengan adanya persembahan air pancut menari yang berwarna-warni. Taman ini juga adalah mesra-OKU.


Larian pada 5 Mei itu telah dibuat pada sebelah petang secara solo oleh pengasas projek, M.Zulkifli. Jarak satu pusingan di atas trek yang disediakan adalah lebih kurang 700 meter.



Yang menarik juga, terdapat muzik yang di pasang di speaker-speaker sekeliling taman, walaupun mungkin irama Kenny G kurang sesuai untuk mereka yang memerlukan motivasi untuk berlari.

Sayang sekali, larian pada petang itu terpaksa dihentikan awal kerana cuaca mendung menjadi bertambah buruk dan hujan lebat pun mula turun. Walau bagaimanapun, ianya satu pengalaman yang sangat berharga buat team Larian 40 Taman!






No comments:

Post a Comment