Thursday 9 February 2012

Larian 40 Taman #5: Taman KLCC

Terletak di tengah-tengah kotaraya Kuala Lumpur, Taman KLCC adalah antara taman yang terindah dan digemari ramai di Lembah Klang ini. Dan ianya merupakan destinasi kelima Larian 40 Taman 100 Kilometer.


Dengan keluasan yang meliputi lebih daripada 50 ekar, Taman KLCC telah direkacipta oleh pereka lanskap terkenal dari Brazil, Roberto Burle Marx, dan mempunyai pelbagai kemudahan dan tarikan istimewa termasuk taman permainan kanak-kanak, air pancut bersimfoni, trek untuk berjogging dan kawasan yang luas untuk beriadah. Pokok-pokok pelbagai spesies juga menwujudkan suasana yang tenang, indah dan damai.




Larian pada 4 Februari yang lepas bermula di awal pagi seperti biasa. Mereka yang datang awal telah diberikan T-shirt eksklusif Larian 40 Taman, dan selepas sessi memanaskan badan, pelari-pelari memulakan larian sebanyak dua pusingan.





Pelari-pelari kali ini terdiri daripada mereka yang pertama kali turut serta dalam Larian 40 Taman dan juga mereka yang sudah pun bersama sebanyak tiga kali.







Dua pusingan yang dibuat merangkumi jarak 2.64km, walapun ada pelari yang membuat pusingan lebih untuk kepuasan masing-masing.



Jangan lupa untuk turut serta dalam larian seterusnya di Taman Subang Ria!

No comments:

Post a Comment