Monday 30 January 2012

Larian 40 Taman #4: Taman Bukit Jalil

Larian keempat dalam siri Larian 40 Taman 100 Kilometer telah diadakan Sabtu lepas (28 Jan) di Taman Bukit Jalil, Kuala Lumpur.




Taman Bukit Jalil telah dibuka ketika Bukit Jalil dibangunkan untuk Sukan Komanwel Kuala Lumpur pada tahun 1998. Taman ini terletak di sebelah lebuhraya Bukit Jalil dan mempunyai pelbagai kemudahan dan popular di kalangan masyarakat setempat. Kerap kelihatan di sini adalah pelbagai kumpulan yang menjalankan aktiviti seperti chi qong. Kawasan-kawasan terbuka yang ada di sini juga membolehkan mereka yang membawa keluarga beriadah dengan selesa.




Larian pagi itu telah dimulakan lebih kurang pukul 7.45 pagi selepas peserta-peserta semua sudah berkumpul. "Route" larian pula adalah seperti berikut.


Cuaca yang baik dan persekitaran yang menarik membuatkan larian begitu santai dan "enjoyable". Peserta-peserta sempat berborak sesama sendiri sambil menikmati pemandangan sekeliling, lebih-lebih lagi bagi mereka yang kali pertama menjejakkan kaki ke taman ini.






Dengan penuh semangat juga, peserta-peserta berjaya menghabiskan larian paling jauh setakat ini dalam siri Larian 40 Taman, iaitu 3.53km.


Syabas diucapkan kepada semua peserta!

No comments:

Post a Comment